Vol. 15 No. 2 (29) (2021): Panorama 29
Panorama 29

Scientific and technological research articles

Herdian Herdian, Fatin RN Wahidah
13-31
DOES GRIT GUARANTEE STUDENTS DO NOT ACADEMIC DISHONESTY?
PDF ESPAÑOL (Spanish) PDF EPUB ESPAÑOL (Spanish) EPUB XML ESPAÑOL (Spanish) XML HTML ESPAÑOL (Spanish) HTML
Jairo Eduardo Soto-Molina, Pilar Méndez-Rivera
32-51
FLIPPED CLASSROOM TO FOSTER INTERCULTURAL COMPETENCE IN ENGLISH LEARNERS
PDF ESPAÑOL (Spanish) PDF EPUB ESPAÑOL (Spanish) EPUB XML ESPAÑOL (Spanish) XML HTML ESPAÑOL (Spanish) HTML
Luis Gonzalo Trigo-Soto
52-66
The relevance of the theoretical framework (TF) in scientific initiation: An approach from political science and the study of historical institutional development
PDF ESPAÑOL (Spanish) PDF EPUB ESPAÑOL (Spanish) EPUB XML ESPAÑOL (Spanish) XML HTML ESPAÑOL (Spanish) HTML
Alejandro Tiusaba-Rivas
67-81
LEARNING SELF-REGULATION MESSAGES IN NINTH GRADE STUDENTS OF COLEGIO CUNDINAMARCA IED IN BOGOTÁ
PDF ESPAÑOL (Spanish) PDF EPUB ESPAÑOL (Spanish) EPUB XML ESPAÑOL (Spanish) XML HTML ESPAÑOL (Spanish) HTML
Juan Martín Ceballos Almeraya
82-102
Drive: a virtual research space for the development of research and digital competences in undergraduate
PDF ESPAÑOL (Spanish) PDF EPUB ESPAÑOL (Spanish) EPUB XML ESPAÑOL (Spanish) XML HTML ESPAÑOL (Spanish) HTML
Angie Catherine Collazos Valenzuela, Maura Valentina Quintero Medina, Katherin Nicol Trujillo Caicedo
103-126
DETERMINANTS OF ACADEMIC PERFORMANCE OF THE SABER 11 TEST DURING THE PERIOD 2014-2019 IN COLOMBIA
PDF ESPAÑOL (Spanish) PDF EPUB ESPAÑOL (Spanish) EPUB XML ESPAÑOL (Spanish) XML HTML ESPAÑOL (Spanish) HTML
Lily Ballesteros Quintero
127-140
IMPLEMENTACIÓN Y PRÁCTICA DE SCRUM EN LA ASIGNATURA DE FORMULACIÓN Y EVALUACIÓN DE PROYECTOS EN LA FACULTAD DE CIENCIAS ECONÓMICAS Y ADMINISTRATIVAS DE LA UNIVERSIDAD EL BOSQUE
PDF ESPAÑOL (Spanish) PDF EPUB ESPAÑOL (Spanish) EPUB XML ESPAÑOL (Spanish) XML HTML ESPAÑOL (Spanish) HTML
Karelis del Carmen Valles Montero, Mary Estela Valles de Rojas, Luisenny Marianth Torres de Nava, Débora Del Valle Giraldoth
141-157
PRAXIS EDUCATIVA POR DOCENTES UNIVERSITARIOS PARA UN APRENDIZAJE SIGNIFICATIVO
PDF ESPAÑOL (Spanish) PDF EPUB ESPAÑOL (Spanish) EPUB XML ESPAÑOL (Spanish) XML HTML ESPAÑOL (Spanish) HTML
Luz Alexandra Montoya-Restrepo, Abel Eduardo Uribe-Arévalo, Aura Janeth Uribe-Arévalo, Iván Alonso Montoya-Restrepo, Sandra Patricia Rojas-Berrio
158-175
BURNOUT ACADÉMICO: IMPACTO DE LA SUSPENSIÓN DE ACTIVIDADES ACADÉMICAS EN EL SISTEMA DE EDUCACIÓN PÚBLICA EN COLOMBIA
PDF ESPAÑOL (Spanish) PDF EPUB ESPAÑOL (Spanish) EPUB XML ESPAÑOL (Spanish) XML HTML ESPAÑOL (Spanish) HTML
Nicolás Arias-Velandia, William Umar Rincón-Báez
176-204
EDUCACIÓN BÁSICA Y MEDIA DURANTE EL AISLAMIENTO SOCIAL EN LA PANDEMIA DE COVID-19: IMPLICACIONES PARA EL DERECHO A LA EDUCACIÓN
PDF ESPAÑOL (Spanish) PDF EPUB ESPAÑOL (Spanish) EPUB HTML ESPAÑOL (Spanish) HTML XML ESPAÑOL (Spanish) XML
Sandra Chicas Sierra, Julián Arias Vera
205-225
Inclusive Business in Higher Education: A look from the teaching of Administrative Sciences students
PDF ESPAÑOL (Spanish) PDF EPUB ESPAÑOL (Spanish) EPUB HTML ESPAÑOL (Spanish) HTML XML ESPAÑOL (Spanish) XML
Sibele Nadalya Peña García
226-247
The consolidation of socio-emotional learning in primary education
PDF EESPAÑOL (Spanish) PDF EPUB ESPAÑOL (Spanish) EPUB HTML ESPAÑOL (Spanish) HTML XML ESPAÑOL (Spanish) XML
José Eduardo Cifuentes Garzón
248-264
School and community: autobiographical narratives about a necessary and complex relationship
PDF ESPAÑOL (Spanish) EPUB ESPAÑOL (Spanish) XML ESPAÑOL (Spanish) HTML ESPAÑOL (Spanish) PDF EPUB HTML XML
Sandro Martínez-Carrillo, Norma Villamarín-Castro , Magle Sánchez-Castellanos
265-293
Elements in the teaching and learning strategies for self-regulation in higher education students under virtual modality : a systematic review
PDF ESPAÑOL (Spanish) XML ESPAÑOL (Spanish) EPUB ESPAÑOL (Spanish) HTML ESPAÑOL (Spanish)
Sonia Valbuena-Duarte, Aricelith Rivera-Payares , Iván Andrés Padilla-Escorcia
294-314
Early algebra in students with exceptional talent from primary basic education Algebra inicial em alunos com talento excepcional da educação básica primária
PDF ESPAÑOL (Spanish) EPUB ESPAÑOL (Spanish) HTML ESPAÑOL (Spanish) XML ESPAÑOL (Spanish)
Jhan Carlos Herrera Pérez, Efraín Darío Ochoa Londoño
315-331
The process of validation of foreign postgraduate degrees in Colombia
PDF ESPAÑOL (Spanish) EPUB ESPAÑOL (Spanish) XML ESPAÑOL (Spanish) HTML ESPAÑOL (Spanish)
Gigliola Pardo-Nieto, Jessica Pardo-Nieto, Isaac Nieto-Mendoza
332-362
Sexual objectification as an instrument of dialogue through the body: an analysis of sexuality in Art Education
PDF ESPAÑOL (Spanish) EPUB ESPAÑOL (Spanish) XML ESPAÑOL (Spanish) HTML ESPAÑOL (Spanish)
Daniel Gustavo Medina-Méndez
363-381
FLEXIBILIDAD CURRICULAR: MITO O REALIDAD EN LOS PROGRAMAS PROFESIONALES DE PUBLICIDAD EN COLOMBIA
PDF ESPAÑOL (Spanish) EPUB ESPAÑOL (Spanish) XML ESPAÑOL (Spanish) HTML ESPAÑOL (Spanish)
Marlon Martínez-Reina , Ingrid Jovana Guzmán-Beltrán
382-403
Philately and didactics of the history of pedagogy: From Spinoza to Kant
PDF ESPAÑOL (Spanish) EPUB ESPAÑOL (Spanish) XML ESPAÑOL (Spanish) HTMLESPAÑOL (Spanish)
María Alejandra Arguello-Medina, Angie Catherine Collazos-Valenzuela, Laura Sierra-Ospina
404- 421
Education and Economic Growth: An Empirical Analysis for Colombia (1994-2018)
PDF ESPAÑOL (Spanish) EPUB ESPAÑOL (Spanish) XML ESPAÑOL (Spanish) HTML ESPAÑOL (Spanish)
Andrea Cívico-Ariza, Nuria Cuevas-Monzonís, Vicente Gabarda-Méndez , Ernesto Colomo-Magaña
422-439
The transfer of knowledge during the internship: building bridges between theory and practice
PDF ESPAÑOL (Spanish) EPUB ESPAÑOL (Spanish) XML ESPAÑOL (Spanish) HTML ESPAÑOL (Spanish)