Vol. 17 No. 33 (2023): panorama 33
panorama 33

Vol. 17 Núm. 2 (33) (2023)

Biannual specialized journal in Education and E-Learning

ISSN-L: 1909-7433 / E-ISSN: 2145-308X

Scientific and technological research articles

Germán Andrés Torres Escobar
9-31
Propuesta de una nueva perspectiva crítica del aprendizaje para la formación de los educandos como personas
Artículo PDF (Spanish) XML (Spanish) HTML (Spanish) EPUB (Spanish)
María Eugenia Olarte Olarte, Jorge Iván Zuluaga Giraldo, Willy Fernando Figueroa Celis
32-46
Sistematización de experiencias de los docentes en formación en clave a su recorrido por los componentes académicos de la práctica pedagógica y educativa
Artículo PDF (Spanish) XML (Spanish) HTML (Spanish) EPUB (Spanish)
Robert Augusto Rubiano-Giraldo, Jorge Amado Renteria-Vera
47-71
Moodle para el mejoramiento de los resultados de aprendizaje en la comprensión del funcionamiento de las máquinas térmicas: Moodle for improvement of learning results in the understanding of the operation of thermal machines
Artículo PDF (Spanish) XML (Spanish) HTML (Spanish) EPUB (Spanish)
Francis Yoel Marchan-Rodríguez
72-86
Tradiciones orales y transmisión de saberes productivos desde las edades tempranas
Artículo PDF (Spanish) XML (Spanish) HTML (Spanish) EPUB (Spanish)
Ángela María López-González, Laura Victoria Pinzón-Alarcón
87-103
Breaking Barriers: Exploring the Role of Google Translate in Empowering Productive Skills in Language Learning
Artículo PDF (Spanish) XML (Spanish) HTML (Spanish) EPUB (Spanish)
Marycarmen Rodríguez-Santos
104-116
Educational Research Processes in Virtuality
Artículo PDF (Spanish) XML (Spanish) HTML (Spanish) EPUB (Spanish)
Grace Angulo-Pico, Menis Mercado-Mejía
117-138
COVID-19 and educational performance in evaluated international professions, Colombia
Artículo PDF (Spanish) XML (Spanish) HTML (Spanish) EPUB (Spanish)
Máxima A. Rodríguez-Paulino, Paulino Murillo-Estepa
139-166
Sequences of learning activities: How they are designed for teacher training
Artículo PDF (Spanish) XML (Spanish) HTML (Spanish) EPUB (Spanish)
Oscar Andrés Díaz-Vásquez
167-200
The OECD PISA tests: a review of trends in the literatureliteratura
Artículo PDF (Spanish) XML (Spanish) HTML (Spanish) EPUB (Spanish)
Nohora Adriana Rodríguez-Forero, Gladys Lucía Gómez de Barbosa, Elsa Liliana Sierra-Uribe, Juan Carlos Caro-Vives
201-222
Buenas prácticas de transferencia de conocimiento y tutoría académica en educación presencial con proyección a la educación virtual
Artículo PDF (Spanish) XML (Spanish) HTML (Spanish) EPUB (Spanish)
Janeth Arroyo, Alfredo Herrera-Altamiranda, Isabel Patricia Torres-Reyes
223-243
Socio-environmental Education: A bet for the implementation of Chairs of Sustainable Social Entrepreneurship
Artículo PDF (Spanish) XML (Spanish) HTML (Spanish) EPUB (Spanish)
Efraín Darío Ochoa-Londoño, Jhan Carlos Herrera-Pérez, Jefferson Tello-Zuluaga
244-271
Theoretical constructs on the application of pedagogy by projects in educational practices
Artículo PDF (Spanish) XML (Spanish) HTML (Spanish) EPUB (Spanish)
Myriam Stella Abril-Lancheros
272-287
The new reality, challenges, and difficulties: Adaptation to postcovid-19 teaching and learning scenarios
Artículo PDF (Spanish) XML (Spanish) HTML (Spanish) EPUB (Spanish)
Jorge Portillo-Wilches, Álvaro Ayazo-Quintero
288-311
Optimization of the information storage process of the students of the Educational Institution Belén, Colombia, through a computerized system of disciplinary and academic control
Artículo PDF (Spanish) XML (Spanish) HTML (Spanish) EPUB (Spanish)