The expiration for popularizing the brand and its stabilizing effect on markets
PDF (Spanish)

How to Cite

The expiration for popularizing the brand and its stabilizing effect on markets. (2013). Panorama, 7(13), 127-137. https://doi.org/10.15765/pnrm.v7i13.436

Abstract

In this article a comparative law approach is made - in Colombia, Spain and the Andean Community and European systems-to the popularization of the brand and its expiration as market stabilizing effect. So, a path of study is proposed, one that approaches from the loss of distinctiveness to the demands of a global market, which requires effective targeting of policies to protect and promote the distinctive signs, in order to ensure free access to the competition focusing on the role of consumers.

PDF (Spanish)

References

Anti-Monopoly, Inc. vs. General Mills Fun Group Inc., núm. 74-059 (N.D. Cal 1977).

Brookman, A. (1999). Trademark law. Protection, enforcement, and licensing. Estados Unidos: Aspen.

Comunidad Andina de Naciones (2000), Decisión 486/2000, Régimen común sobre propiedad industrial.

Comunidad Andina de Naciones (2004). Proceso 95-IP-2004. Interpretación Prejudicial del 7 de marzo de 1997 del Tribunal de Justicia.

Comunidad Europea (1988), Primera Directiva 89/104/CEE del Consejo, del 21 de diciembre de 1988, relativa a la aproximación de las legislaciones de los Estados Miembros en materia de marcas.

Comunidad Europea (1990). Sentencia del Tribunal de Justicia del 17 de octubre de 1990 en el asunto C-10/89. SA CNL-SUCAL NV contra HAG GF AG, caso HAG II.

Costa Sansaloni, J. (2006). Innovación y propiedad intelectual. Valencia, España: Universidad Politécnica de Valencia.

España (2001). Ley 17 del 7 de diciembre de 2001, de marcas.

España (2008). Sentencia 1229/2008 del Tribunal Supremo del 22 de diciembre de 2008.

Fernández Novoa, C. (2009). Tratado sobre derecho de marcas (2ª ed.). Madrid, España: Marcial Pons.

Ferrándiz Gabriel, J. R. y O’Callaghan Muñoz, X. (2007). Jurisprudencia sobre propiedad industrial, publicidad y derecho de la competencia. Madrid, España: La Ley.

García Chamon, E.; Soler Pascual, L. A. y Fuentes Devesap, R. (2010). Tratado práctico de propiedad industrial. Madrid: El Derecho y Quan.

Lanham Act, 15 U.S.C. § 1051 y ss. (1946).

Llobregat Hurtado, M. L. (2007). Temas de propiedad industrial. Madrid, España: La Ley.

Lobato, M. (2007). Comentario a la Ley 17/2001, de Marcas (2ª ed.). Madrid, España: Thomson-Civitas.

Moyles, D.C. y Lashnits N. M. (1981). Intellectual Property, Golden Gate U. L. Rev , 11, pp. 323-360.

Palau Ramírez, F. (2005). La obligación de uso de la marca. Valencia, España: Universitat de València.

Shipley, D. (1978), Generic Trademarks, the FTC, and the Lanham Act: Covering the Market with Formica. William and Mary Law Review, 20(1), 1-32. Recuperado de: http:// scholarship.law.wm.edu/wmlr/vol20/iss1/2.

Unión Europea (2008). Directiva 2008/95/CE del Parlamento Europeo y del Consejo, del 22 de octubre de 2008, relativa a la aproximación de las legislaciones de los Estados miembros en materia de marcas.

Unión Europea (2009), Reglamento (CE) 207/2009 del Consejo, del 26 de febrero de 2009, sobre la marca comunitaria.

Velasco Ordoñez, P. (2011) De las acciones de cancelación y su relevancia práctica. Recuperado de: http://velasco.com.co/wp-content/uploads/2011/05/acciones-de-cancelación.pdf.

Authors who publish with this journal agree to the following terms:

    1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
    2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
    3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).

Licencia de Creative Commons


Panorama by Institución Universitaria Politécnico Grancolombiano is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Unported License.